Președintele PMP îl avertizează pe Ponta că depune plângere penală dacă nu publică HG 526 privind CFR Marfă

Președintele PMP îl avertizează pe Ponta că depune plângere penală dacă nu publică HG 526 privind CFR Marfă
Publicat: 09/08/2013, 12:14
Actualizat: 28/03/2019, 12:42

Președintele Partidului Mișcarea Populară (PMP), Eugen Tomac, îl avertizează pe premierul Victor Ponta că, dacă nu publică HG 526/2013 privind privatizarea CFR Marfă, va depune plângere penală împotriva sa pentru „abuz în serviciu contra intereselor publice”.

Președintele PMP i-a trimis, vineri, o scrisoare deschisă premierului Victor Ponta.

„În primul rând vreau să vă urez bun venit din concediu. În al doilea rând doresc să vă atrag atenția că sunt câteva probleme restante și câteva priorități pentru România pe care Guvernul pe care îl conduceți le-a neglijat în ultima perioadă”, se arată în scrisoarea lui Tomac, remisă agenției MEDIAFAX.

Liderul PMP enumeră problemele la care face referire, între care privatizarea CFR Marfă, rata șomajului, rata de absorbție a fondurilor europene, Acordul de parteneriat cu Comisia Europeană, perspectiva de introducere de noi taxe, revizuirea Constituției.

„Dintre acestea, chestiunea cea mai arzătoare este finalizarea procesului de privatizare a CFR Marfă. Din acest motiv, îmi permit să vă avertizez că, în cazul în care veți obstrucționa în continuare publicarea în Monitorul Oficial a HG nr.526 din 24.07.2013, voi depune o plângere penală împotriva dumneavoastră, în calitate de prim-ministru, pentru abuz în serviciu contra intereselor publice”, îi scrie Eugen Tomac premierului Victor Ponta.

Președintele Traian Băsescu a declarat luni că Guvernul ar trebui să desfășoare toate demersurile pentru a nu bloca privatizarea CFR Marfă, respectiv să publice în Monitorul Oficial hotărârea de Guvern privind compania feroviară și să nu pună statul în situația de a plăti despăgubiri.

„Ce este important acum e ca Guvernul să nu blocheze procedurile, pentru că statul român va plăti dacă el blochează procedurile. Dacă este să se rateze privatizarea, ca reprezentant al statului, aș vrea să se rateze din cauza partenerului și nu din cauza lipsei de curaj pe care eu, statul, o am la un moment dat în a continua procesul. Pentru că blocarea procesului de privatizare din cauza Guvernului României nu va face decât să aducă daune de milioane în procese care vor dura ani, dar vor fi extrem de costisitoare la final”, a afirmat Băsescu.

El a menționat că „modul cum s-a desfășurat procesul de licitație prefigura un eșec” în cazul CFR Marfă, iar în privința câștigătorului licitației a rămas la fel de sceptic în ceea ce privește posibilitatea acestuia de a asigura banii pentru cumpărarea pachetului majoritar de acțiuni.

„Și acum sunt sceptic că (GFR, n.r.) va găsi banii. Însă blocarea procesului de către Guvern îi va da domnului Stoica toate motivele să spună «Păi, fraților, dacă îmi semnați contractul în cele 60 de zile care mi-ar fi rămas…», că avea 30 de zile să mai depună 10,2 milioane și încă 30 de zile ca să depună diferența de 181 de milioane. Omul, oricât ar căuta, dacă nu are contractul în mână, semnat, nu-l ia în seamă nicio bancă în mod serios. Dincolo de faptul cunoscut că ar avea probleme, dar Guvernul îi creează condiții să arate că nu avea cum să facă rost de bani pentru că nu are contractul. Deci aici e eroarea pe care, din punctul meu de vedere, o face Guvernul”, a precizat președintele.

CSAT nu a emis, în urma ședinței de săptămâna trecută, nicio nouă decizie privind privatizarea CFR Marfă, informează Președinția, menționând că strategia de privatizare a companiei a fost avizată de către Consiliu prin hotărârea din 5 februarie.

Potrivit unui comunicat de presă transmis de Administrația Prezidențială după încheierea ședinței, discuțiile din cadrul CSAT privind privatizarea CFR Marfă au fost „constructive”.

„Membrii CSAT au avut o discuție constructivă legată de acest proces de privatizare având ca obiect continuarea procedurilor legale privind finalizarea procesului de privatizare a Societății Naționale de Transport Feroviar de Marfă «C.F.R. Marfă» – S.A. Consiliul Suprem de Apărare a Țării a avizat strategia de privatizare a CFR Marfă prin Hotărârea CSAT nr. 23/5.02.2013. Nu s-a emis o altă decizie CSAT”, se afirmă în comunicatul menționat.

În comunicat se menționa că ședința de vineri a fost convocată de președintele Traian Băsescu în urma solicitării Guvernului transmisă joi de a introduce pe ordinea de zi a unei viitoare ședințe a Consiliului subiectul HG din 24 iulie referitoare la aprobarea contractului de privatizare a CFR Marfă cu Societatea Comercială Grup Feroviar Român S.A., în calitate de cumpărător.

GFR, parte a grupului Grampet, controlat de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost declarat la 20 iunie câștigător în procesul de privatizare a CFR Marfă, oferind un preț de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acțiuni și asumându-și investiții de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiții de mediu.

Președintele și premierul au o dispută privind privatizarea CFR Marfă, Traian Băsescu cerând ca Victor Ponta să își asume responsabilitatea privatizării, iar primul-ministru solicitând avizul CSAT.

Guvernul a aprobat contractul cu GFR, în 24 iulie, susținând însă că tranzacția trebuie aprobată de CSAT. Președinția a comunicat că CSAT nu a avizat niciodată un contract de privatizare după încheierea licitației.

Potrivit Executivului, neformularea unei poziții a CSAT în cazul contractului se va finaliza prin blocarea privatizării, instituirea unui management privat și restructurarea companiei.

Miercuri a fost publicată pe site-ul Președinției, la secțiunea CSAT – hotărâri emise de Consiliu, hotărârea Consiliului din 5 februarie privind avizarea privatizării CFR Marfă, în document afirmându-se că „modalitatea concretă și procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor și a Guvernului României”.

Potrivit hotărârii menționate, CSAT avizează proiectul de HG pentru aprobarea strategiei de privatizare a CFR Marfă și a mandatului Ministerului Transporturilor pentru implementarea acesteia.

În articolul 2 al hotărârii se arată că „modalitatea concretă și procedura de privatizare se află în responsabilitatea Ministerului Transporturilor și a Guvernului României”.

Hotărârea CSAT mai cuprinde și solicitarea către Ministerul Transporturilor de a include în contractul de privatizare clauze potrivit cărora cumpărătorul se obligă, sub sancțiunea rezoluțiunii contractului și plata unor daune interese, să mențină obiectul de activitate al CFR Marfă și să întreprindă toate măsurile necesare pentru îndeplinirea de către companie, pe toată durata sa de existență, a obligațiilor de natură strategică ce îi revin potrivit legislației în vigoare, protocoalelor și acordurilor naționale și internaționale.

Aceste obligații menționate în hotărâre sunt nevoile de apărare a țării, transportul trupelor și materialelor militare, neîntrerupt pe timp de pace, în caz de calamități naturale, situații de criză și de război sau alte situații deosebite, angajamentele asumate de România prin Tratatul NATO și convențiile încheiate cu SUA.

Dacă duminică ar fi alegeri, tu cu cine ai vota?

Vezi rezultate

Loading ... Loading ...
Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
"Următoarele două luni sunt periculoase. Este un risc de război mondial". Avertismentul ministrului de Externe...
Adriana Bahmuțeanu pune tunurile pe văduva lui Prigoană! Ce acuzații grave îi aduce: ”Are trei...
FOTO. Ce imagini! Apariția decoltată şi transparentă a celei mai frumoase jurnaliste sportive din lume
Cine ar putea intra în turul II după confruntarea dintre candidați ANALIZĂ
Imagini sfâșietoare de la mormântul Andreei Cuciuc. Ce a apărut în cimitir, la câteva ore...
Momentul în care un munte se prăbuşeşte şi un zăcământ de cupru iese la suprafață
„Pentru prima dată în istorie”, Ucraina a lovit o instalație militară de pe teritoriul Rusiei...
Fiii lui Prigoană riscă dosar penal!! Adriana Bahmuțeanu a aflat că băieții ei riscă să...
Andreea Bănică, noi imagini HOT pe internet. Fanii au crezut că nu văd bine: cum...
Ninsori în aproape toată ţara începând de joi. La Bucureşti vom avea parte de zăpadă...
Igor Cuciuc își urlă neputința: Andreea, întoarce-te acasă! Durere sfâșietoare
Ce a apărut la locul de veci al Andreei Cuciuc, după ce a fost înmormântată....
Avem testamentul lui Silviu Prigoană. Ce primesc Adriana Bahmuțeanu și celelalte foste soții
Rovinieta NU se mai plătește înaintea efectuării călătoriei. Legea a intrat în vigoare
Sprijinul Ungariei pentru Rusia atrage critici dure din partea Poloniei
Structura IMENSĂ găsită pe fața ASCUNSĂ a Lunii
Se verifică banii românilor. S-a dat ordinul în România. Se dau pedepse cu închisoarea de...
Murăturile care sunt dăunătoare pentru sănătate. Nici prin cap nu vă trece
Ce diagnostic a primit Florin Niță după accidentarea de la meciul România – Cipru. Portarul...
"Tata, nu!" Ultima discuție pe care Igor Cuciuc a avut-o cu Andreea, chiar înainte de...
VIDEO Daniela Iliescu este gravidă cu al doilea copil! Culiță Sterp și partenera lui au...
Charles Dumont, compozitor pentru Edith Piaf, a murit la 95 de ani
BANCUL ZILEI. Soacra către ginerele BULĂ: -Ce-o fi văzut fata mea la tine?
Care sunt țesăturile care nu trebuie spălate (aproape niciodată)?